Enerjik üslubuyla geç Rokoko döneminin zevk düşkünlüğünü ortaya koyan, üretken bir Fransız ressam ve baskı resim ustası olarak Fragonard. Grasse’de doğmuş Fragonard beş yaşında ailesiyle Paris’e taşınmış. Altı ay Chardin‘in yanında eğitim almış ve ardından Boucher‘in yanına çırak olarak girmiş. 1752’de, Acadâmie öğrencisi olmadığından resmî seçilme hakkı olmamasına rağmen Prix de Rome’u kazanmış. 1756’dan 1761 ‘e kadar Roma’da yaşamış, geçmiş dönem sanatçıları ve o sırada halen üretmekte olan Tiepolo üzerine incelemeler yapmış.
1761 ‘de Paris’e döndüğünde Fragonard’ın resimleri hızla popülerlik kazanmış. Resimleri İtalyan Barok resmi ve 17. yüzyıl Hollanda manzaralarından unsurları harmanlıyormuş.
Özel koleksiyonerler için aşk, mutluluk, uçuşan kumaşlar, bol ağaçlıklar ve yumuşak, anlık fırça vuruşlarıyla dikkat çeken hoş küçük sahneler üretmiş. Resimlerinde saflığı yansıtan bir görünüm yaratmak üzere hızlı çalışmış ve renkleri çok az birbirine karıştırmış. Ayrıca çizim ve gravürler de üretmiş.
Jacques-Louis David adındaki tanınmamış genç sanatçıya yardım etmiş olduğundan David de, Fransız Devrimi’nden sonra ona yardım etmiş ve Louvre’da küratör olarak çalışmasını sağlamış.
Kral XV. Louis’nin, aralarında Madame de Pompadour (1764’te öldü) ve son resmî metresi olan Madam du Barry’nin de bulunduğu metresleri için bazı salon dekorasyonları yapmış.
Fragonard’ın bu döneme ait başyapıtı, Madam du Barry’nin Paris’in batısındaki Château de Louveciennes için sipariş ettiği bir seri büyük resimdir. Aşkın Süreçleri adı verilen bu dört büyük tuval; mitolojik heykeller, bitkiler ve çiçeklerle dolu süslü, yoğun bahçeler içinde romantik ilişkilerin çeşitli aşamalarındaki âşıkları betimler. Ne yazık ki Madam du Barry resimleri beğenmemiş ve Fragonard 1773’te ikinci kez İtalya’yı ziyaret etmek üzere ayrılmış.Bugün New York’ta Frick collection’da sergileniyor bu resimler. “Aşkın gelişimi; kovalama, buluşma, taçlandırılan aşk, aşk mektupları”
Madam du Barry aşk’ın gelişimi’ni istemeyince, bu resimleri doğduğu şehre götürmüş. Kuzeninin evine yerleştirmiş, sonradan Amerika’da Frick müzesi tarafından satın alınmış.
Fransa’ya dönüşünün ardından Fragonard, daha az karmaşık kompozisyonları ve düzgün boya kullanımıyla yeni popüler olmaya başlayan Neoklasik üsluba uyum sağlamaya çalışmış. Fakat bunu kendi yaklaşımına çok yabancı bulmuş ve 1792’de resmi bırakmış. Kariyeri boyunca 550’den fazla resim yapmış.
Fragonad, minyatür ressamı olan Marie-Anne Gérard ile evlenmiş. Rosalie Fragonard adında, ileride en sevdiği modellerden biri haline gelen bir kızları olmuş. Ünlü Young Girl Reading’de Rosalie’nin portresi yapılmış.
Fragonard’ın en meşhur tablosu, Salıncağın Tatlı Kazaları olarak da bilinen, Salıncak’tır. Rokoko döneminin başyapıtlarından bir olarak kabul edilir. Resim, arkada sanki o ilişkiden bihabermiş gibi gölgede kalmış adam tarafından itilen salıncaktaki bir hanımı gözlemleyen çalılıkların içinde gizlenmiş genç bir beyefendiyi tasvir ediyor. Kadın öne doğru sallandıkça, genç adam, elbisesinin altından bakıyor. Genç bey, metresinin salıncakta oturarak resmedilmesini istemiş.