Jan Vermeer‘in çağdaşı ve Delft’li bir günlük yaşam ressamı olan Pieter de Hooch, parıldayan bir ışıkla yıkanmış ayrıntılı iç mekân sahnelerinin ustasıdır.Rotterdam’lı bir duvarcı ve bir ebenin oğlu olan de Hooch, eğitimini Haarlem’de manzara ressamı Nicolacs Berehem’in (y. 1620-83) yanında almış.
Yaklaşık 1650’den itibaren bir giysi tüccarı ve sanat koleksiyoncusu olan Juscus de la Grange’ın yanında ressamı ve yardımcısı olarak çalışmış.1655’te Aziz Luka Ressamlar Loncası’na katılmış. Amsterdam’a taşındığı 1661 ‘e kadar Delft’te kalmış ve yaşamının sonuna kadar Amsterdam’da çalışmış.
Hooch’un iç mekânları, avluları ve bahçeleri, onların kendilerine olan dingin güvenlerini yansıtmış. Resimde ki her figürü eşit değerde ele almış.Kusursuz bir perspektif ve ayrıntılara verdiği önemle günlük yaşamdan enstanteneleri resmetmiş.
Giderek etkinleşen Hollanda orta sınıfı için aile birliği önemliymiş.Amsterdam’dayken de Hooch ev sahnelerini terk etmeye başlamış, varlıklı orta sınıfın malikânelerinin resmetmeye başlamış. Fakat tekniği giderek bozulmuş ve eserleri hiçbir zaman Delft’te olduğu kadar başarılı olmamış.Tablolarında ışığın kullanımında gösterdiği hassasiyet çağdaşı Vermeer’in üslubunu da etkilemiş. Hem stil hem de konuları açısından Johannes Vermeer ile biraz benzerlik göstermektedir.1670’lerden sonra bozulan sağlığı ve maddi durumu nedeniyle gitgide daha stilize bir resim üslubuna yönelen De Hooch 1684’te Amsterdam’daki bir akıl hastanesinde yaşamını yitirmiş.
Gösterişli İç Mekânda Kâğıt Oynayanlar – 1663 — 66 X 77 CM – LOUVRE
Mermer bir şöminenin önünde bir çift kâğıt oynamaktadır. Kadın hile yapmış ve bütün asları almıştır. Hizmetkâr gibi bekleyen bir adam kadınla işbirliği içindedir ve başka bir çift samimi bir anda yakalanmıştır.
Bir Kadına Şarap Sunan Erkek y. 1654-5, HERMİTAJ, ST PETERSBURG, RUSYA
Ziyaret y. 1657, METROPOLITAN MUSEUM OF ART, NEW YORK, ABD
Delft’teki Bir Evin Avlusu 1658, NATIONAL GALLERY, LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
Hollanda Avlusu y. 1659-60, NATIONAL GALLERY OF ART,WASHİNGTON, ABD