Yaklaşık 20 yıl boyunca Canaletto, Avrupa’daki en başarılı sanatçıymış. İtalyan Rokoko Ressamı Antonio Canaletto 1697’de Venedik’te doğmuş. Tiyatro dekorcusu olan babası Bernardo’nun atölyesinde çalışmış. Onun dramatik Venedik görünümleri özellikle varlıklı İngilizler arasında çok talep görüyormuş. Resimlerin berrak ışığı, keskin perspektifi resimlerini adeta gerçekmiş gibi hissettiriyormuş. Canaletto bir tiyatro sahne ressamının oğlu olarak Venedik’te dünyaya gelmiş. Canaletto ilk çalışmalarına tiyatro ve opera sahnelerini resmederek başlamış daha sonraları ise veduta denilen manzara resimlerinin ilk örneklerini vermiş. Veduta detaylı bir şekilde işlenmiş Venedik manzaralarına verilen addır. Babasının dostu ve çalışma arkadaşından perspektif dersleri almış. 1719′da Romaya gitmiş. Ressamlar Loncası’nın üyesi olmuş ve güçlü chiaroscuro’lu Venedik görünümleri üretmek üzere tiyatro sahne resimlerini bırakmış. Bu görünümleri etkileyici olmakla birlikte kısa sürede bunların olmaları gerektiği kadar gerçekçi olmadıklarını kavramış. 1727 yılından itibaren Canaletto resimlerinde daha fazla mavi ve yeşil tonlar kullanmaya başlamış, resimleri daha açık ve aydınlık hale gelmiş.
Canaletto 1727 yılında Brenta Kanal’ında yaptığı geziyi tamamladıktan sonra resimlerinde ışığı kullanış biçimi de değişmiş. Bu resimlerde Canaletto ilk olarak Venedik’in merkezinden uzaklaşmış ve taşrayı resimlemeye yönelmiş.
Ustalığı, kendine özgü yaklaşımı ve ışığı atmosfer etkisi yaratacak şekilde ele almasıyla ünlenmiş. Bir mükemmeliyetçi olarak ana hatların doğruluğundan emin olmak üzere camera obscura kullanmış.
Canaletto’nun eserleri sembolik ya da dinsel değilmiş, kanallar ve lagünler üzerine inşa edilmiş bu benzersiz şehri resmetmiş.
1725 dolaylarında, özellikle Venedik’i ziyaret eden İngilizier’e sattığı resimlerle iyice ünlenmiş. Menecerliğini üstlenen Ingiltere’nin Venedik Konsolosu Josep Smith, resimlerinin gravürlerini yaptırtarak bir tür katalog oluşturmuş. Bu kataloglar Canaletto’nun taklitçilerinin çoğalmasına yol açmış.
Avusturya Savaşları nedeniyle İngiliz müşterileri ile bağlantıları kopunca Canaletto 1745’te İngiltere’ye gitmiş. Birkaç Venedik gezisi dışında 1755’e değin Londra’da kalmış.
Canaletto’nun sonraki on yıl boyunca Londra görünümleri ve sanat koruyucularının kale ve evlerini resimlemiş. Canaletto’nun resimlerinde alabildiğine özgür bir fırça işçiliği, dramatik bir ışık düzeni, zaman zaman izlenimci boyutlara varan bir renk anlayışı hakimdir. Resimlerinde yapıları, bütün öğelerini en ince ayrıntılarına dek ince ince işler. Müşterilerini memnun etmek için gerçek görüntüleri hayali bir mekân içinde işlermiş. Canaletto İngiltere’de bulunduğu sırada üslubu soğuk renklere ve tonlara dayanan bir değişim geçirmiş. Venedik’e döndükten sonra da eski gücünü yitirmiş. 1763’te Venedik Güzel Sanatlar Akademisi’ne seçilmiş ve 1768’deki ölümüne kadar resim yapmayı sürdürmüş.