15. yüzyılın en iyi ressamlarından biri olarak kabul edilen Flaman asıllı ressam Jan van Eyck’ın en ünlü resmi Arnolfini’nin Evlenmesi’dir.
Bu resimde kilise ve soylular dışında bir konu işlenmesinin yanı sıra (Arnolfini’nin bir tüccar olduğu konusunda iddialar var) ressam, resme imzasını da eklemiştir. Resmin 1434 yılında yapıldığını düşünürsek, o zamanlar için bu bir ilkti. Kilise, ressamların resimlerine imzalarını koymalarından pek hoşlanmıyordu. (Tek yaratıcı Tanrı’dır mantığı ile ressamlar da resimlerine imza atmıyorlardı)
Bu durumu kırması açısından Eyck, şanını aldı yürüttü. Bu açıdan Jan Van Eyck’in bir devrim yaptığını söyleyebiliriz.
Arnolfini’nin Evlenmesi‘nin bu kadar önemli olmasını bir nedeni de resmin dinle ilgili olmaması. O zamanlar sürekli dinle ilgili yapılan resimler olduğundan bu resim hemen aralarından ayrışıyor. Diğer önemli noktası da oldukça gerçekçi bir şekilde resmedilmesi. Bu zamana kadar resimdekilerin hangi Arnolfini olduğu konusunda da bir anlaşmaya varılamamış.
Bu resmin Giovanni di Nicolao Arnolfini ve eşine ait olduğu, eşinin hamile olup olmadığı, bunun bir evlilik hatırası olup olmadığı, evlilik 1434’te ise eşinin önceden hamile kalmasının nasıl karşılandığı vb tartışmalara açık konulardır. Resmin sahibi National Gallery bu detaydan bahsetmese de, kaynaklarda Nicolao Arnolfini’nin eşinin 1433’te öldüğü, dolayısıyla bunun bir anma resmi olduğu, eşinin hayal edildiği gibi hamile ve masum resmedildiği söylenmekte. Resimdeki en ilginç özellik, duvardaki aynada Van Eyck’in de yansımasının görünmesi ve aynanın hemen üzerinde özel bir yazı karakteriyle “Jan van Eyck buradaydı 1434” yazmasıdır.